Co wiemy o silnikach benzynowych?

Jedni z nas silniki benzynowe sobie cenią, inni natomiast wolą diesle. Nie da się mimo wszystko ukryć, że mają one wiele zalet. Skoro tak postanowiliśmy przyjrzeć się im nieco bliżej. Weźmy tutaj pod uwagę, że przyjrzymy się im na podstawowe nowoczesnych silników na miarę dwudziestego pierwszego wieku. Przegląd taki zrobiliśmy natomiast na podstawie oferty firmy Lifan Power, która dostępna jest na stronie https://lifanpower.pl/12-silniki-spalinowe. Jak pewnie doskonale widzicie, dostępne są tam nie tylko silniki benzynowe, ale i jednostki wysokoprężne. W tym wpisie nie będzie się jednak nimi zajmować, a w całości poświęcimy się silnikom benzynowym.

Nowoczesne silniki benzynowe

Zacznijmy od dwóch wynalazków, a więc bezpośredniego wtrysku paliwa oraz początków downsizingu. Nie da się bowiem ukryć, że era nowoczesnych silników benzynowych rozpoczęła się właśnie od nich.

Bezpośredni wtrysk paliwa jest bowiem najnowocześniejszym, a co za tym idzie również i najbardziej precyzyjnym i wydajnym rozwiązaniem biorąc pod uwagę dostarczanie paliwa do komory spalania. Wcześniej bowiem benzyna była mieszana z powietrzem w kolektorze ssącym i do takiej komory trafiała już jako gotowa mieszanka. W tym przypadku jest inaczej.

Zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa niesie również w sobie korzyści ekonomiczne. Tak więc według inżynierów ich zastosowywanie może nieść ze sobą zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 20 procent. Jest to całkiem sporo, bo jak dobrze wiemy, ceny benzyny na światowym rynku nie należą do najniższych. Szczególnie w Polsce wielu właścicieli aut z takimi silnikami narzeka. Doskonałym tego potwierdzeniem jest zresztą fakt, że po polskich drogach jeździ coraz więcej aut z instalacją gazową.

Downsizing to natomiast trend zmniejszania pojemności silnika, co jednak nie przekłada się na zmniejszenie mocy auta. Możliwe jest to dzięki montowaniu turbosprężarki lub kompresora, przez co rozumiemy turbosprężarkę napędzaną mechanicznie.

Dodajmy jednak, że spadek spalania w związku z zastosowaniem powyższych rozwiązań nie zrekompensował różnicy, jeżeli mielibyśmy porównać je ze spalaniem silników Diesla. Mimo wszystko takiego kierowcę cieszy każda oszczędność. Tym bardziej że silniki benzynowe są przecież tańsze.

Zalety

Oczywiście silnik benzynowy ma mnóstwo zalet. Wystarczy wspomnieć tutaj o tym, że nie są one wcale mniej trwałe od jednostek wysokoprężnych. Dodatkowo o wiele łatwiej odpalić je podczas niskich temperatur, co biorąc pod uwagę strefę klimatyczną, w jakiej położona jest Polska, nie jest bez znaczenia. Sam samochód z jednostką benzynową będzie natomiast tańszy, a do tego również i lżejszy, co przekłada się na jego lepsze osiągi oraz właściwości jezdne.

Nie ulega więc żadnym wątpliwościom, że silniki takie niosą w sobie wiele korzyści i na pewno warto nad nimi pomyśleć. W tym celu raz jeszcze zapraszamy na stronę lifanpower.pl, gdzie takich jednostek napędowych nie brakuje. Każdy powinien znaleźć tu silnik dla siebie odpowiedni.